HEMSIDA? NEJ TACK JAG BEHÖVER INGEN

HEMSIDA? NEJ TACK

Jag behöver ingen

Hemsida? Nej tack

EN ÅTERKOMMANDE MENING

Jag behöver ingen hemsida - jag får alla mina kunder via referenser. Denna mening hör jag rätt ofta.

Var säker på att kunden kollar upp dig

Även om du främst får dina kunder via referenser, så kan du vara säker på att den aktuella kunden kommer att kolla upp dig på nätet innan man bestämmer sig för att ta kontakt.

Det är därför så viktigt att man har en förtroendeingivande hemsida på plats med modern layout och aktuell information.


Ett exempel på referens

Kunden är på jakt efter en ny cykel. Grannen rekommenderar dig och säger att du säljer kanonbra cyklar. Kunden googlar och hittar mycket riktigt din hemsida. Det är bara det att hemsidan ser ut att vara byggd på 80-talet, med tråkig layout och gamla artiklar.

Kunden bildar sig snabbt en uppfattning om dig och undrar hur moderna cyklar du egentligen säljer?

Kunden googlar lite till och hittar en konkurrent till dig som säljer exakt samma cyklar. Det är bara det att den här konkurrenten har en ljus, fräsch och modern hemsida. Hen verkar bjuda på en hel del bra cykeltips också och senaste artikeln var upplagd för bara ett par dagar sedan.

Var tror du kunden i första hand vänder sig för att köpa sin cykel?

Troligtvis hos konkurrenten som har ingett ett bra, starkt förtroende - även fast dina cyklar är exakt lika bra som konkurrentens.

Vilken cykelförsäljare hade du själv valt?


HUR KAN VI HJÄLPA DIG?

VILL DU VETA MER?


Fyll i ditt telefonnummer nedan, så hör vi av oss så snart vi kan.