FILM

FILM

Ökar konverteringsgraden

REKLAMFILM I DIN MARKNADSFÖRING

Rörlig media är inte bara en tillfällig trend, utan är här för att stanna. Enligt Siscos beräkningar kommer video inom kort att stå för över 80% av all trafik på internet, så det är på god väg att bli det dominerande formatet på nätet.


Förutom att dina kunder vill ha rörlig media, så ökar konverteringsgraden och även försäljningen med video. Detta gör videomarknadsföring riktigt lönsamt. Förutom ökad lönsamhet så är film både snabbare och roligare att titta på än att ta sig igenom en lång text.


Att använda sig av olika typer av film behöver inte vara varken svårt eller krångligt. Vi hjälper dig med allt ifrån berättande företags- eller produktfilmer till korta videofilmer som du kan använda dig av i din sociala media.


Har du inte börjat med videomarknadsföring än, så är det hög tid att starta redan idag. 

Film - Reklamfilm - Företagsfilm - Intervjufilm - Utbildningsfilm

OLIKA TYPER AV FILM


I samarbete med J A Filmproduktion erbjuder vi dig hjälp med att skapa flera olika typer av reklamfilm. Det kan till exempel vara en företagsfilm som berättar om ditt företag eller om en specifik produkt eller tjänst.


En annan typ av film kan vara en utbildningsfilm, eller en instruktionsfilm som berättar hur du använder en viss produkt eller tjänst.

VI ERBJUDER FÖLJANDE FILMER

FÖRETAGSFILM

En företagsfilm används ofta för att berätta  om företaget eller om en viss produkt eller tjänst.



UTBILDNINGSFILM

En utbildningsfilm är en informativ kortare film som kan förklara allt ifrån en praktisk funktion till mer abstrakta processer och metoder.

INTERVJUFILM

En intervju film lämpar sig utmärkt för kommunikation både i sociala medier och på hemsidan.

REKLAMFILM

En reklamfilm fokuserar på att förmedla information eller specifika funktioner kring din produkt eller tjänst.



VILL DU VETA MER?


Fyll i dina kontaktuppgifter nedan, så hör vi av oss så snart vi kan.

 
 
 

HÖGRE RANKING PÅ GOOGLE


Både Google och andra sökmotorer gillar rörligt material och rankar därför video-inslag högre än annat innehåll. Detta innebär att om du använder dig av video i din marknadsföring, så kommer du att prioriteras av Google och synas bättre på nätet.


Dessutom föredrar majoriteten av kunderna idag  rörligt material  framför hemsidor med bara text och bild. Detta har visat sig gälla oavsett kön, yrke och nationalitet. 


Fördelen med rörligt media förutom att du får en högre placering på Google är dessutom att kunderna stannar längre på din sida och även kan ge en ökad konverteringsgrad.


Varför inte skapa bra instruktionsvideor till dina produkter, som finns tillgängliga för dina kunder dygnet runt? Du tjänar nämligen mer på att bjuda dina kunder på viktig information om hur de bäst kan använda dina produkter och tjänster, istället för att ropa ”kom och köp”. Den typen av marknadsföringen fungerar inte idag


FÖRDELAR MED FILM

  • Kunderna stannar längre på din hemsida
  • Högre placering på Google
  • Ökad konverteringsgrad
  • Information tillgänglig dygnet runt
  • Använd innehållet i flera kanaler